Automobilka Stellantis oznámila, že zakládá novou obchodní jednotku Mobilisights, která jí pomůže rozšířit podnikání v oblasti datových služeb, což je součástí jejích plánů na zvýšení příjmů z činností souvisejících se softwarem v příštím desetiletí.
Nová divize bude poskytovat licence na data široké škále zákazníků, včetně konkurenčních výrobců automobilů, a bude čerpat z propojených vozidel společnosti Stellantis, kterých má být do roku 2030 celkem 34 milionů, oproti současným přibližně 12 milionům.
„Vytvoření samostatné jednotky by mělo usnadnit navazování partnerství”, uvedl na veletrhu CES v Las Vegas Sanjiv Ghate, generální ředitel společnosti Mobilisights, který do společnosti Stellantis nastoupil loni a sídlí v San Francisku. „Mobilisights bude klíčovým příspěvkem k přírůstku ročních příjmů ve výši 20 miliard eur, které Stellantis očekává od služeb souvisejících se softwarem do roku 2030”, uvedl dále Ghate.
Jedná se o druhou ze sedmi nových obchodních jednotek s přidanou hodnotou, které plánuje Stellantis, mezi jehož značky patří Fiat, Peugeot a Jeep. Ta následuje po oznámení divize orientující se na cirkulární ekonomiku, kterou Stellantis oznámil již dříve.
K využití zákaznických dat a jejich zabezpečení uvádí Sanjiv Ghate toto: „Mobilisights a partneři budou pracovat v rámci velmi přísné správy dat a politiky ochrany osobních údajů. To zahrnuje používání anonymizovaných a agregovaných údajů a sdílení osobních údajů zákazníků pouze s jejich souhlasem a pouze pro konkrétní služby, které si zvolí. Zákazníci také mohou odmítnout shromažďování, používání nebo sdílení informací, a to i poté, co k tomu dali svůj souhlas.”
„Vizí společnosti Mobilisights je přispívat k chytřejšímu světu a využívat poznatky, které poskytují údaje o vozidlech, k inspiraci inovativních aplikací a služeb, jež mohou změnit a výrazně zlepšit každodenní život uživatelů a podniků. Efektivně využitá data ze senzorů a další data dostupná z připojených vozidel, které mohou umožnit širokou škálu služeb a aplikací s přesvědčivými přínosy, od personalizovaného pojištění na základě používání až po detekci nebezpečí na silnicích a řízení dopravy. Se svými 14 ikonickými značkami a miliony připojených vozidel disponuje Stellantis bezkonkurenčním globálním rozsahem dat schopným pohánět tento byznys kupředu.“