Ložiska umožnila rozvoj průmyslu, znamenala revoluci v dopravě a celkově zlepšila kvalitu lidského života. My jsme byli součástí tohoto procesu.
V průběhu času jsme nepřetržitě posouvali hranice možností. I nadále pokračujeme ve vývoji technologií ložisek, které podporují pokrok a přispívají k lepšímu každodennímu životu dnes i zítra.
SKF a motory – specializujeme se na dodávky izolovaných, či keramických ložisek pro trakční elektromotory všech předních výrobců. Jedná se o high-tech výrobky, kde keramické valivé elementy u hybridních ložisek zaručují stoprocentní izolaci před bludnými proudy, čímž chrání motor a převodovku. Tyto i ve Formuli 1 používané komponenty vyrábíme v Rakousku. Jejich další výhodou jsou vysoké limitní otáčky a delší výdrž maziva. Kompozitní klece z materiálu PEEK (Polyetheretherketone) vykazují nižší hmotnost a celkově lepší vlastnosti než tradiční ocel, nebo mosaz.
SKF a převodovky – naše kuličková, válečková a kuželíková ložiska jsou s úspěchem používána téměř všemi výrobci převodovek, a proto je najdeme prakticky na všech vlacích po celém světě. Vynikající design klecí a současně mazání olejovou náplní převodovky je zárukou životnosti milionů kilometrů a ani potom není v některých případech nutné ložiska měnit.
SKF a nápravy – naše ložiska pro nápravy jsou jednoduše synonymem kvality, proto je dodáváme zákazníkům na celém světě. Z toho plyne jednak zajištění bezpečnosti cestujících, ale i dlouhé údržbové intervaly čítající až několik milionů kilometrů bez nutnosti výměny či renovace ložisek.
SKF a diagnostika – umíme diagnostikovat celý vlak s cílem optimalizovat náklady na údržbu a zvýšení bezpečnosti. Převodovky, motory, vibrace i teploty, případně také detekce vykolejení. Pomocí produktů IMX Rail a InsightRail můžeme vyhodnocovat data v reálném čase, nebo dopodrobna prostřednictvím našeho diagnostického centra v Ostravě. Díky informacím o ložiskách dokážeme pomocí diagnostiky rovněž prodloužit intervaly údržby.
SKF a renovace nápravová ložiska – tedy nejčastěji utěsněné a předmazané jednotky, umíme v našich závodech v Polsku či v Itálii plně zregenerovat, takže potom až dojezdí, není nutné je vyhazovat.
Zdroj: redakce