0Kč

Žádné produkty v košíku.

0Kč

Žádné produkty v košíku.

Podívejte se, jak Mercedes-Benz provedl první čelní nárazový test dvou elektromobilů na světě

Mercedes-Benz podnikl nedávno odvážný krok, když jako první výrobce automobilů na světě veřejně provedl čelní nárazový test dvou elektromobilů. Výsledek můžete posoudit sami.

Na rozdíl od běžných crash testů NCAP (New Car Assessment Program), které využívají umělé nastavení, simuloval průlomový experiment společnosti Mercedes-Benz skutečný scénář nárazu. Při tomto odvážném pokusu se čelně střetla SUV EQA a EQS, obě elektrická vozidla, s padesátiprocentním překrytím a řítila se proti sobě rychlostí 56 km/h.

Výsledky byly ohromující. Vozidla účinně absorbovala energii nárazu prostřednictvím deformace, přičemž bezpečnostní buňky pro cestující zůstaly neporušené a dveře funkční. V případě nouze by tato konstrukce usnadnila cestujícím možnost opustit vozidlo vlastními silami nebo umožnila, aby se k nim dostali první záchranáři. Zásadní je, že vysokonapěťový systém v SUV EQA i EQS se během nárazu automaticky vypnul.

Výrazný úspěch značky Mercedes-Benz v tomto testu vyvrací představu, že bezpečnost elektromobilů závisí pouze na systému pohonu. Při standardních crash testech se vozidla podrobují čelnímu nárazu do vozíku o hmotnosti 1 400 kg s hliníkovou voštinovou bariérou, která simuluje přední část jiného vozu. Rychlost nárazu je obvykle stanovena na 50 km/h s překrytím. Mercedes-Benz však šel nad rámec a použil skutečné elektromobily o hmotnosti přibližně 2,2 a 3 tuny a jel s nimi vyšší rychlostí 34,7 km/h. Výsledkem byla kumulativní energie nárazu, která výrazně překračovala zákonem předepsané limity.

Běžný typ nehody posádka přežije

Společnost Mercedes-Benz uvedla, že tento testovací scénář napodobuje běžný typ nehody na venkovských silnicích, například při předjížděcím manévru. Testovací rychlost byla zvolena s ohledem na to, že skuteční řidiči se obvykle snaží před střetem zabrzdit. Na základě analýzy ukazují komplexní výsledky crash testu minimální pravděpodobnost vážného až smrtelného poškození posádky vozu.

Experiment znovu potvrdil, že zavedené deformační zóny a moderní zádržné systémy v těchto elektromobilech poskytují cestujícím spolehlivou ochranu podobnou tradičním vozidlům se spalovacím motorem. Všechna bezpečnostní zařízení, včetně airbagů a předpínačů pásů s omezovači síly, fungovala podle očekávání. Tento nárazový test v reálném provozu potvrdil závěry získané na základě četných počítačových simulací, což podtrhuje závazek společnosti Mercedes-Benz v oblasti bezpečnosti.

Přihlašte se k odběru a už Vám nic neunikne!

  • Každý týden přinášíme nejzásadnější zprávy z průmyslu, které by neměli uniknout váší pozornosti.

Nepřehlédněte

Více článků