Integrací vzduchových filtrů do vozu GR Corolla s vodíkovým spalováním chce společnost Toyota zachytit oxid uhličitý, který významně přispívá ke globálnímu oteplování, během běžných jízdních aktivit. Koncept je lákavý a nabízí řidičům možnost zmírnit svou uhlíkovou stopu a přitom nadále používat tradiční vozidla se spalovacím motorem.
O zajímavém počinu Toyoty informoval server Carscoops. Podle něj účinnost tohoto systému vyvolává určité otázky. Přestože se totiž využívá odpadní teplo z motoru ke vstřikování zachyceného CO2 do kapaliny na jedno použití, současné prototypy dokáží zachytit pouze zlomek emisí produkovaných těmito motory. Uváděná míra přeměny přibližně 20 gramů CO2 během 20 kol na okruhu je výrazně nižší než emise vzniklé například spálením jednoho galonu benzinu.
Rozšířitelnost této technologie pro výrazné snížení emisí z vozidel zůstává podle serveru i nejistá. Není bez zajímavosti, že Toyota dlouhodobě vyjadřuje výhrady k tržnímu potenciálu elektromobilů. Firma zdůrazňuje zejména praktické problémy, jako je vliv mrazivých teplot na výkon elektromobilů, ale i problémy při přechodu na elektromobilitu.
Ačkoli koncepce uhlíkových filtrů pro automobily představuje zajímavou perspektivu, její účinnost při řešení emisí ve velkém měřítku se teprve ukáže, uzavírá Carscoops.