Společnost Nissan Motor Co Ltd dnes (ve čtvrtek 9.3.) uvedla, že přepracuje svůj přístup k pohonným jednotkám pro plně elektrická a hybridní vozidla, protože jejím cílem je do roku 2026 srovnat ceny hybridů s cenami vozů s benzinovým pohonem.
Japonská automobilka uvedla, že bude ve všech modelech používat stejné komponenty, aby se elektrické hnací ústrojí (sestava pohánějící vozidlo) stalo menším a lehčím a aby se do tří let oproti roku 2019 snížily náklady na vývoj a výrobu o 30 %. Bude také používat polovodičové baterie s materiály, které jsou levnější než obvykle používané, jako je nikl a kobalt, řekl novinářům senior viceprezident Toshihiro Hirai. Ten prohlásil: „Vyvíjíme materiály, které nepoužívají tak drahé drahé kovy, což bude hlavním faktorem při snižování nákladů”.
Tato aktivita patří k jedné z mnoha snah výrobců automobilů, kteří se snaží učinit vozidla na nové energie dostupnějšími, například snížením nákladů na elektrické pohonné jednotky, které zatím nedosahují stejné úrovně jako pohonné jednotky používané ve vozidlech s tradičním pohonem.
Nissan bude svůj zjednodušený přístup k pohonným jednotkám uplatňovat u vozidel různých velikostí, přičemž očekává, že od roku 2024 nebo 2025 jimi bude vybavovat například mikro „kei“ a vozy střední velikosti, uvedl Hirai. Snížení velikosti a hmotnosti hnacího ústrojí zlepší výkonnost vozidel, například díky stabilnější jízdě na sněhu nebo na písku, uvedla automobilka.
Nissan se před více než deseti lety stal se svým modelem Leaf jedním z prvních masových výrobců elektromobilů. Do fiskálního roku 2030 chce uvést 27 elektrifikovaných modelů, včetně 19 plně elektrických vozidel.