Firma Almeto se sídlem v Polné na Jihlavsku prošla dlouhou cestou, která začala již v roce 1999. Na aktuální stav a úspěchy společnosti Almeto v konkurenčním prostředí jsme se zeptali jednatele společnosti, pana Jiřího Peška.
Představte nám historii vaší společnosti a její hlavní milníky Historie společnosti se začala psát roku 1999, kdy Almeto vzniklo.
Jak už to bývá, plány na to, co budeme dělat, byly z počátku trošku jiné, než je naše dnešní nabídka. Začátky byly postavené na reklamě, renovaci tonerových kazet a výrobě EMC filtrů. S postupem času firma expandovala a několikrát přesídlila do prostor, které lépe vyhovovaly jejím potřebám. Pro mě osobně byl určitě přelomový rok 2019, kdy přišla nabídka na převzetí společnosti do vlastních rukou a následně pak rok 2022, kdy byla celá tato akce dokonána odkupem firmy a změnou vedení. Od této doby lze hovořit o nové etapě pro společnost Almeto. Naše filozofie však zůstala stále stejná – pojďme dělat zajímavé věcí a nebojme se nových příležitostí. Důkazem, že tato filozofie funguje je i to, že se změnilo portfolio společnosti, jak už jsem naznačoval.
V čem konkrétně?
Hlavním bodem jsou pro nás dnes EMC filtry a s nimi souvisí vlastně skoro vše, co dále nabízíme. Všechny operace, které využíváme interně, nabízíme také jako službu, ať už jde o dodávky feritových jader, kondenzátorů, lakovaných a cínovaných drátů, nebo výrobu tlumivek, krimpování konektorů či kompletaci kabelových svazků. Provádíme také zalévání polyuretanovou hmotou a nově i značení laserem.
V oblasti výroby elektropříslušenství panuje velká konkurence, čím se vám daří porážet ostatní hráče na trhu?
Ano, to je pravda, konkurence v tomto odvětví je velmi silná. Na druhou stranu je třeba mít na paměti, že tento sektor má také poměrně široký záběr. Spousta našich konkurentů jde cestou zaměření se na konkrétní výrobky a procesy, čímž si zvyšují efektivitu ve větších projektech. My se naproti tomu soustředíme na široký záběr a flexibilitu. Pokud k nám tedy přijde zákazník se svým projektem, a je jedno, zda je jednoduchý či složitý, snažíme se mu vždy dodat řešení na klíč.
Uvedli jste na trh v poslední době nějakou novinku?
Novinkou, která však nemá nic společného s filtry, je nabídka laserového značení laserem Keyence. Nějakou dobu jsme se k tomuto kroku odhodlávali, protože prvotní investice není zanedbatelná, ale věříme, že je to krok správným směrem. Laser využíváme i pro potřeby vlastní firmy, což nám již nyní přináší zřejmé výhody. Nabídku vytváříme podle osvědčeného postupu naší společnosti, a to v souladu s individuálními požadavky a přáním každého zákazníka.
Jaké máte plány do budoucna a kam chcete společnost posunout?
Jak jsem již zmínil dříve, v loňském roce došlo k přechodu vlastnictví a vedení naší společnosti, což vedlo k omlazení týmu a také k přehodnocení našeho strategického směřování. Od té doby jsme se posunuli od konzervativního přístupu k řízení a začali se soustředit na efektivitu a využití nových technologií.
Změna sídla firmy byla pro nás významným krokem směrem k budoucnosti, který nám otevřel nové možnosti. Tato iniciativa nám rovněž umožnila vyřešit drobné nedostatky, které se v průběhu let nahromadily. Plánujeme plně využít moderní technologie a koncept Průmyslu 4.0, zároveň si však přejeme zůstat aktivními ve středních projektech s vysokou přidanou hodnotou a uchovat si naše know-how zde v České republice.