0Kč

Žádné produkty v košíku.

0Kč

Žádné produkty v košíku.

Budvar vyráží vařit pivo za hranice, navázal partnerství se třemi pivovary

Budějovický Budvar se letos poprvé ve své historii vydal vařit typický český ležák za hranice naší země. Konkrétně do Velké Británie, Německa a Dánska, kde ve spolupráci s pivovary Thornbridge, Brlo a Mikkeller vznikla piva Czech Mates, OK, Czech! a #Yearofthelager. Ta jsou dostupná na vybraných exportních trzích.

„Jako národní pivovar se i na našich exportních trzích řídíme motem šířit slávu a radost z poctivého českého, a proto jsme spustili novou platformu Partnership Brewing (v překladu Partnerské vaření), kdy vaříme poctivý český ležák s renomovanými zahraničními pivovary. Zachováváme při tom tradiční postupy vaření českého ležáku, jako je rmutování a dlouhá doba zrání. Popularita prémiového ležáku ve světe roste a my věříme, že se nám tímto přístupem povede lépe ustanovit jasnější pravidla a atributy, které by právě prémiový a poctivý český ležák měl mít. Pomáháme tak budovat nejen celou kategorii, ale i image pivovaru a našeho ležáku ve světě,” uvedl manažer exportního marketingu Budějovického Budvaru Ivan Seleštianski.

Piva Czech Mates a Ok, Czech

Jako první se Budvar v letošním roce vydal do uznávaného britského pivovaru Thornbridge a pod dohledem sládka Adama Brože se podílel na uvaření piva Czech Mates. Jedná se o 4,8% ležák českého typu, jemuž místní suroviny z oblasti Derbyshire Dales a měkká voda z Peak District propůjčují unikátní chuť. Další zastávkou projektu Partnership Brewing byl pak berlínský řemeslný pivovar Brlo. Výsledkem této spolupráce je 4,6% ležák českého typu s názvem OK, Czech! Třetí spolupráce směřovala na sever, konkrétně do dánské Kodaně, kde sídlí renomovaný řemeslný pivovar Mikkeller. V něm sládci národního pivovaru Adam Brož a Petr Košin společně s týmem Mikkelleru vyladili recepturu 4,6% ležáku, který dostal název #Yearofthelager.

„Ta zkušenost se všemi zahraničními pivovary byla opravdu skvělá, spolupráce nás bavila, a navíc podporuje i myšlenku, že dává smysl kombinovat různé pivní kultury. Sdílením informací a pokusy o nová piva se naše radost z pivovarství násobí a je to také cesta, jak ukázat světu, že český ležák je kategorie velmi zábavná a rozhodně není nudná. Povedlo se nám skombinovat zkušenost s vařením českého ležáku s použitím lokálních surovin typických pro danou oblast, ve které se pivovar nachází. To je jedinečný počin,“ poznamenal sládek Budějovického Budvaru Adam Brož.

Přihlašte se k odběru a už Vám nic neunikne!

  • Každý týden přinášíme nejzásadnější zprávy z průmyslu, které by neměli uniknout váší pozornosti.

Nepřehlédněte

Více článků