0Kč

Žádné produkty v košíku.

0Kč

Žádné produkty v košíku.

Ford vykázal ztrátu, prudce se odvrací od automatizovaného řízení

Společnost Ford Motor Co ve středu vykázala čistou ztrátu za třetí kvartál, která byla způsobena zaúčtováním ztráty v oblasti autonomního řízení končící firmy Argo AI.

Krok společnosti Ford, který je v ostrém kontrastu s rozhodnutím konkurenční General Motors Co zdvojnásobit investice do své jednotky robotických vozů Cruise, poukazuje na aktuální tlak na výrobce automobilů, protože finanční nároky přechodu na elektromobily stále rostou. Obě americké automobilky nadále vykazují velké ztráty z vývoje automatizovaných vozidel.

Ford vykázal ve čtvrtletí čistou ztrátu ve výši 827 milionů dolarů poté, co zaúčtoval odpisy v souvislosti se snížení hodnoty investice do společnosti Argo AI ve výši 2,7 miliardy dolarů před zdaněním. Akcie společnosti Ford v průběhu středečního odpoledního obchodování klesly o 1,6 %.

Automobilka uvedla, že provoz společnosti Argo bude ukončen a že „talentovaným inženýrům“ budou nabídnuty pozice ve Fordu. Druhý klíčový investor do společnosti Argo se sídlem v Pittsburghu, Volkswagen AG, uvedl, že také očekává, že zaměstná některé pracovníky společnosti Argo.

Ve středečním prohlášení firma Argo uvedla, že „nebude pokračovat ve své misi jako společnost“, přičemž toto rozhodnutí bylo učiněno „v koordinaci s našimi akcionáři“. Výkonný ředitel Jim Farley ve středu uvedl, že Ford přesune své vývojové zaměření od plně samořídících systémů vyvinutých společností Argo k pokročilým asistenčním systémům řidiče (ADAS) vytvořeným interně ve Fordu. Tyto systémy jsou částečně automatizované, ale stále vyžadují, aby se člověk při jízdě vozidla zapojil. „Zisková, plně autonomní vozidla ve velkém měřítku jsou ještě daleko a my nebudeme muset nutně tuto technologii vytvářet sami,“ uvedl Farley v prohlášení.

Společnost Argo AI se sídlem v Pittsburghu, která byla založena v roce 2016, vyvíjela technologii pro vozidla bez řidiče. Získala investice ve výši nejméně 3,6 miliardy dolarů, především od společností Ford a Volkswagen a v červenci oznámila, že v souvislosti s úpravami svých obchodních plánů propustila přibližně 150 zaměstnanců. Po snížení počtu pracovních míst měla stále více než 2 000 zaměstnanců po celém světě.

Když obě automobilky v červenci 2019 spojily své síly a sdílely kontrolu nad startupem Argo AI, který se zabývá samořízenými vozy, otřáslo to prostředím mezi ostatními klíčovými hráči. Středeční oznámení, že se společnost Argo se sídlem v Pittsburghu ruší a někteří její zaměstnanci přecházejí do společností Ford a VW, podtrhuje rostoucí uvědomění, že automatizovaná vozidla jsou možná stále daleko od masového nasazení, než lídři odvětví předpovídali ještě v roce 2019.

Přihlašte se k odběru a už Vám nic neunikne!

  • Každý týden přinášíme nejzásadnější zprávy z průmyslu, které by neměli uniknout váší pozornosti.

Nepřehlédněte

Více článků