0Kč

Žádné produkty v košíku.

0Kč

Žádné produkty v košíku.

Kontejnerová loď Argo s alternativním pohonem otevírá dveře pro snížení emisí z lodní dopravy

Kalifornská společnost Boundary Layer Technologies představil a technický návrh kontejnerové lodi  Aergo s vodními fóliemi s nulovými emisemi. Cílem je vyvinout nákladní lodě s nízkými až nulovými emisemi, které jsou připraveny vyplout na moře, snížit znečištění oxidem uhličitým a poskytnout alternativu k drahé a znečišťující letecké nákladní dopravě na klíčových obchodních trasách.

Plavidlo bude poháněno ekologickým vodíkem a také palivovými články, které budou udržovány v tekutém stavu uvnitř jeho dvou trupů. Argo bude mít délku 110 stop a kapacitu 20 kontejneRů TEU a bude využívat technologii vodních křídel: „Hydrofoil je zařízení s ponořenými křídly, které slouží ke zvedání trupu z vody a snižuje tak odpor vzduchu. Společnost již dokončila vývoj klíčových částí a Argo  je na dobré cestě projít letos subsystému v plném měřítku všemi zkouškami. “

Dvakrát rychlejší než běžné lodě

Ve srovnání s běžnou lodí bude toto plavidlo spotřebovávat zlomek paliva potřebného k cestě stejně vysokou rychlostí. Loď ARGO má hrubou nosnost 200 tun, dojezd až 1 500 námořních mil a cestovní rychlost 40 uzlů, což je dvakrát více než u běžných kontejnerových lodí. Společnost v současné době vybírá partnery pro spuštění lodi Argo v rámci Asie, která bude zahájena ve třetím čtvrtletí roku 2024 a bude sloužit k přepravě hotového zboží a komponentů pro velké výrobce elektroniky v regionu. V budoucnu plánuje spuštění větší lodi na transpacifickou linku, na kterou má od digitálního speditéra Flexport předběžný kontrakt v hodnotě 180 milionů dolarů.

Snižování emisí v lodní dopravě je velmi žádoucí. V roce 2021 se mezinárodní lodní doprava podílela na znečištění ovzduší 735 tunami uhlíku, což představuje zhruba 2 % celkového celosvětového znečištění. Mezinárodní energetická agentura klasifikuje lodní průmysl jako „ne na dobré cestě“ ke splnění svého „scénáře čisté nuly do roku 2050“. Aby se odvětví dostalo na správnou cestu, muselo by si do roku 2025 udržet současnou úroveň znečištění (navzdory očekávání, že ji překročí) a poté ji od roku 2025 do roku 2030 snížit o 15 %. Tyto cíle se nyní jeví jako velmi nereálné a je proto potřeba hledat nové cesty a technologie k jejich naplnění.

Přihlašte se k odběru a už Vám nic neunikne!

  • Každý týden přinášíme nejzásadnější zprávy z průmyslu, které by neměli uniknout váší pozornosti.

Nepřehlédněte

Více článků