0Kč

Žádné produkty v košíku.

0Kč

Žádné produkty v košíku.

Pokud průmysl najde odvahu ke změně, jsme připraveni: EP Cargo

Jsme skupina specialistů na mezinárodní a vnitrostátní dopravu, jak železniční, tak silniční. Pokud je třeba zajistit překládku materiálu či jeho krátkodobou deponii, tak to zahrneme do kompletního balíčku poskytované služby, včetně kombinace železniční vagon-auto. Připravujeme a realizujeme kompletní logistická řešení pro všechny segmenty průmyslu a spotřeby.

Odvaha ke změnám

Pandemie, konflikt na Ukrajině i energetická krize ukázaly, že železnice přináší jistotu v období vážných krizí. Železnice má své nejsilnější postavení u velkoobjemových přeprav sypkých substrátů, jejichž hlavním představitelem bylo hnědé a černé uhlí, železná ruda, vápenec do elektráren, či zpětný odvoz popílků – tedy přepravy, u kterých jsou místa nakládky a vykládky na vlečkách. Tato situace se pomalu stává historií. Budoucnost železniční logistiky tkví hlavně v transparentnosti vůči zákazníkům, kteří mohou přesunout nové komodity na koleje. Konkurenceschopnost železnice existuje velmi dobře právě v kombinaci se silniční dopravou.



Jen v naší skupině zajišťujeme zásobování energetickou štěpkou ve dvou provozovnách, Plzeňská teplárenská a Teplárna Komořany.

„Pro takovou diskusi a následné řešení musí zadavatel a tedy náš zákazník získat velkou dávku odvahy“, říká Jana Vládková, CEO EP Cargo. „Naše společnost preferuje nejenom takovou diskusi vést, ale hlavně přejít od slov k činům. Navržené řešení vyzkoušet a postupnými kroky dále vylepšovat.“

Většinou se v takových projektech nejedná pouze o přepravu z A do B, ale zároveň připojujeme zajištění mezideponie či překládky, a to vše v efektivní kombinaci a spolupráci jednotlivých druhů dopravy. Ty jako skupina dokážeme nabídnout pod jednou střechou.

Přepravy kontaminované zeminy ze Smíchovského nádraží na vlečku Lomů Mořina, kde probíhá přímá překládka na nákladní auta, kterými je materiál převážen na místo uložení.

Klíčem k efektivnímu využití železnice jako součásti logistického řetězce je optimální využití kapacity v čase.

Pokud to zní složitě, tak právě EP Cargo zastává postoj vedoucí k jednoduchosti. Železnice si historicky vybudovala „nálepku“ spojenou se složitostí, nákladovostí a velmi často také s netransparentními vícenáklady. Snaha a motivace EP Cargo je takový pohled zákazníka na železnici měnit a budovat si důvěru právě v postupných krocích, které přes zkušební dodávku mohou vést ke kompletní změně. Opíráme se přitom o sílu celé skupiny EP Logistics International, kdy železnici dokážeme vhodně nakombinovat s dalšími způsoby dopravy, aby výsledek byl stabilní, ekonomicky akceptovatelné řešení s úsporou CO2.

Přepravy energosádrovce po železnici pro jednoho z nejvýznamnějších výrobců stavebních materiálů. Jen v loňském roce dokázala skupina EPLI ušetřit přibližně 482 tun CO2 díky přesunu tohoto materiálu ze silnice na železnici.

Účelnost přesunu materiálu ze silnice na železnici je stále rezonující téma.

„Jde prostě o dobrou věc a my chceme hledat ty správné cesty jak,“ reaguje Jana Vládková. „Toto je téma pro nás jako logistiky, železničáře, ale také pro nás jako lidské bytosti. My v EP Cargo máme tu jedinečnou možnost přispět přímo našim jednáním k lepšímu životnímu prostředí a redukci CO2,“ doplňuje.

Kompletním či částečným přesunem na železnici eliminujeme externality, se kterými se denně potýkáme a zasahují do našich životů, jako jsou zahlcená centra měst, extrémně hustý provoz na běžných komunikacích, nehody, hluk či nutnost častých oprav silnic a s tím spojené vysoké náklady.

Foto: Richard Čech

Pusťme se do praktických příkladů, protože odvaha ke změnám musí začít u nás:

V odvětví energetiky jsou pro železniční dopravu relativně novými komoditami energetická štěpka a tuhá alternativní paliva, jejichž roční přepravní objemy rok od roku rostou. Protože se jedná o komodity s malou měrnou hmotností, s velkým množstvím míst vzniku, musíme k nim přistupovat úplně jinak než například k výše uvedenému uhlí – jiná technologie dopravních prostředků, jiná technologie přepravy. Pro takové případy jsme již připraveni a máme za sebou i praktické zkušenosti.

Zkušenosti jsme načerpali i v segmentu stavebnictví, v ČR je okolo 500 betonáren a další stovky míst konkrétní výstavby a až na pár výjimek nemají železniční vlečku a některé nejsou v blízkosti kolejí. Ani jeden z těchto důvodů by ale neměl být bariérou ve využití železnice. Připravujeme řešení s využitím mezideponií, nejdelší vzdálenost materiál překoná po železnici a flexibilitu k požadavkům konečného příjemce zajistíme silniční poslední mílí. Centralizováním míst příjmu odstraníme vysoké náklady na překládku a deponii materiálu tím, že do konkrétního místa dostaneme dostatečný objem. Věříme, že toto je cesta, na kterou se s námi vydají i další.

Zdroj: EP Cargo, redakce

Přihlašte se k odběru a už Vám nic neunikne!

  • Každý týden přinášíme nejzásadnější zprávy z průmyslu, které by neměli uniknout váší pozornosti.

Nepřehlédněte

Více článků