Společnost Mercedes-Benz ve středu 22. února oznámila, že se spojila se společností Google v oblasti navigace a že bude nabízet „výkon podobný superpočítači“ v každém voze se senzory pro automatické řízení, čímž se snaží konkurovat společnosti Tesla a čínským nováčkům.
Noví i staří výrobci automobilů se předhánějí v tom, kdo se vyrovná softwarovým funkcím, jejichž průkopníkem je společnost Tesla a které umožňují na dálku aktualizovat výkon vozidla, dojezd na baterie a schopnosti samočinné jízdy. Německá automobilka se dohodla na sdílení příjmů s výrobcem polovodičů Nvidia Corp, který je od roku 2020 jejím partnerem v oblasti softwaru pro automatické řízení, aby snížila počáteční náklady na nákup drahých výkonných polovodičů, uvedl ve středu generální ředitel Ola Kaellenius.
„Zaplatíte pouze za silně dotovaný čip a pak vymyslíte, jak maximalizovat společné příjmy,“ řekl s odůvodněním, že utopené náklady budou nízké, i když řidiči nezapnou všechny funkce, které čip umožňuje.Výrobce senzorů pro samořízené řízení Luminar Technologies Inc, v němž Mercedes vlastní malý podíl, ve středu uvedl, že s automobilkou uzavřel dohodu v hodnotě několika miliard dolarů, na jejímž základě budou jeho senzory do poloviny desetiletí integrovány do široké škály jejích vozidel, což způsobilo nárůst akcií Luminar o více než 25 %.
Oznámení Mercedesu podrobně popsalo strategii, která stojí za procesem, jenž v automobilce probíhá již několik let a jehož cílem je přejít od nesourodého přístupu integrujícího software od řady dodavatelů k ovládání jádra softwaru a zapojení partnerů. V roce 2022 vygenerovala více než jednu miliardu eur (1,06 miliardy dolarů) z příjmů ze softwaru a očekává, že po zavedení nového operačního systému MB.OS od poloviny desetiletí vzroste toto číslo do roku 2030 na jednociferné číslo v eurech. Jedná se o konzervativnější odhad podílu na celkových příjmech, než uvádějí jiné společnosti, například Stellantis a General Motors.
Mercedes uvedl, že spolupráce se společností Google mu umožní nabízet ve svých vozech dopravní informace a automatické přesměrování trasy. Řidiči budou také moci sledovat YouTube na zábavním systému vozů, když bude vůz zaparkovaný nebo v režimu autonomní jízdy 3. úrovně, který umožňuje řidiči na některých silnicích spustit oči z volantu, pokud bude moci v případě potřeby obnovit řízení. Všechna vozidla na připravované platformě modulární architektury Mercedesu budou mít také takzvané hyperobrazovky, které se budou rozprostírat napříč kokpitem vozu, uvedla společnost ve středu.