Thein Industry modernizuje železniční průmysl. Představuje přestavbu diesel-elektrických lokomotiv na vodíkový pohon

Nejčtenější

Thein Industry, společnost zaměřující se na investice a aktivity v oblasti strojírenství, vodíkových technologií a železničního průmyslu, úspěšně dokončila technologický vývoj spojený s inovativním projektem konverze starých diesel-elektrických lokomotiv na vodíkový pohon. Původní stroje tak budou doplněny o nové palivové články a baterii, díky nimž budou schopny ekologičtějšího dlouhodobého provozu.

Odborníci z Železniční dodavatelské a Hydrogenic Technology, firem spadající do skupiny Thein Industry, představují po několika měsících vývoje originální technologie, jež dokáží staré diesel-elektrické posunovací stroje konvertovat na vodíkové palivo. Původní lokomotivy se díky unikátnímu know-how inovují, zlepší se jejich dosavadní výkon a prodlouží životnost. V rámci projektu umí Thein Industry poskytnout zákazníkům kompletní vodíkovou infrastrukturu a servis. 

“Posledních několik let je u nás cítit velký tlak na elektrifikaci tratí. Že je potřeba změny a především inovace, o tom není pochyb. My v Thein Industry však ve všech směrech souzníme spíše s vodíkovým pohonem a věříme v jeho budoucnost. Naše ambice jsme promítli do projektu retrofittingu, který má potenciál změnit fungování celého železničního průmyslu,” říká za Thein Industry Filip Budník.

Elektrifikace je v poslední době žádaná, nicméně i velice nákladná a legislativně náročná. Jeden kilometr železnice se dle údajů Thein Industry elektrifikuje přibližně za 20 milionů korun. Pokud by se stejné finance vynaložily na výrobu vodíkové čerpací stanice, tak by v následném provozu pokryla přibližně 100 kilometrů trati. Využití vodíkových paliv je v tomto případě ekonomičtější. 

Mezi další stěžejní výhody používání vodíkových paliv v železniční dopravě patří zejména bezemisní ekologický provoz, jeho celková nízká hmotnost a ve srovnání s klasickými dieselovými palivy i mnohonásobně vyšší účinnost, která u vodíkového pohonu dělá přibližně 55 %. Běžný spalovací motor se oproti tomu účinností pohybuje na pouhé jedné třetině (29 %). Jako další z benefitů lze uvést také rychlejší doplňování vodíkového paliva do vozidel, což je nutný úkon, který například v rámci elektrifikace může být časově náročný a tím pádem nákladný. Postupnou implementací vodíkových pohonů lze potenciálně docílit jak efektivnějšího, tak i udržitelnějšího provozu. 

Projekt vodíkové lokomotivy

O Thein Industry

Thein Industry je průmyslově zaměřená odnož investiční skupiny Thein, která buduje své portfolio z vzájemně se doplňujících strojírenských společností a vytváří tak bezkonkurenční škálovatelnost projektů a služeb v průmyslovém prostředí. Zaměřuje se především na investice v oblasti železniční dopravy, energetiky a chemického a zpracovatelského průmyslu. 

Mezi specializace Thein Industry se řadí také vývoj vlastních vodíkových technologií využívaných v oblasti kolejové i silniční dopravy. Do portfolia skupiny patří české společnosti Ponec, Cotring, Železniční dodavatelská, Hydrogenic Technology a Lokorent. 

O skupině Thein

Thein je investiční skupina technologického experta a investora Tomáše Budníka, která se zaměřuje na technologické společnosti v oboru lCT, kyberbezpečnosti a průmyslu z České a Slovenské republiky. Ve svém portfoliu chce propojovat zajímavé projekty, které vykazují vynikající výsledky a poskytovat jim byznysovou a infrastrukturní expertízu. Hlavní filosofií skupiny Thein je hledání nové synergie mezi jednotlivými projekty a udržení českého know-how v českých rukách.

Přihlašte se k odběru a už Vám nic neunikne!

  • Každý týden přinášíme nejzásadnější zprávy z průmyslu, které by neměli uniknout váší pozornosti.

Nepřehlédněte

Více článků