0Kč

Žádné produkty v košíku.

0Kč

Žádné produkty v košíku.

Vodík je potenciálním prostředkem k dekarbonizaci singapurské letecké dopravy

Singapurský výbor pro spolupráci v oblasti vodíku uvedl ve svém prohlášení, že vidí potenciální roli vodíkového paliva na cestě k dekarbonizaci letectví. Hodnota vodíku jakožto prostředku dekarbonizace tak v očích místní municipality prudce stoupá.

V Singapuru vznikla vodíková pracovní skupina dohody o spolupráci mezi společnostmi Airbus, Changi Airport Group, Úřadem pro civilní letectví Singapuru (CAAS) a společností Linde již v únoru 2022. Od té doby zkoumala poptávku a nabídku vodíku na regionálním trhu, požadavky na vodíkový dodavatelský řetězec a infrastrukturu a možné úvahy o vytvoření úspěšného vodíkového ekosystému pro letectví v městském státě.

Technologie využití kapalného vodíku k pohonu letadel prochází v současné době fází prudkého vývoje a zdá se být velmi pravděpodobné, že bude použita u budoucích generací velkých dopravních letadel.

„Zúčastněné strany v asijsko-pacifickém regionu se stále více zajímají o významné investice do vodíku, vývoj nových technologií a vytváření dodavatelských řetězců. Společně s našimi partnery si uvědomujeme, že vodík se může stát dlouhodobou cestou dekarbonizace provozu letadel, která doplní udržitelné letecké palivo a podpoří náš přechod na nulovou spotřebu do roku 2050,“ uvedla Sabine Klaukeová, technologická ředitelka společnosti Airbus.

50 tun kapalného vodíku denně

V rámci vypracované rozsáhlé studie výbor identifikoval scénáře infrastruktury, které by mohly podpořit postupné zavádění rozsáhlých dodávek kapalného vodíku pro letectví na letišti Changi v dlouhodobější budoucnosti. Singapurský letecký sektor může podle ní od roku 2040 spotřebovat až 50 tun kapalného vodíku denně a po roce 2050 až 600 tun denně. Tyto scénáře vycházejí z budoucích vodíkových letadel s kapacitou 100 až 200 cestujících a operačním doletem 1000 až 2000 námořních mil, která budou v Singapuru uvedena do provozu v letech 2035 až 2040.

„Vodík hraje klíčovou roli v celosvětovém přechodu na čistou energii. V letectví je vodík slibný hned na dvou frontách: snižování emisí letadel ve vzduchu a dekarbonizace pozemních činností,“ řekl John Panikar, EVP a CEO APAC, Linde. „Společnost Linde má s vodíkem více než 100 let zkušeností. Naše podnikání zahrnuje celý globální hodnotový řetězec vodíku a těšíme se na využití našich schopností k dalšímu rozvoji slibného využití vodíku v letectví.“

Přihlašte se k odběru a už Vám nic neunikne!

  • Každý týden přinášíme nejzásadnější zprávy z průmyslu, které by neměli uniknout váší pozornosti.

Nepřehlédněte

Více článků