Volvo Cars získalo 100% akcií společnosti Zenseact která vyvíjí software OnePilot pro autonomní řízení

Nejčtenější

Firma Volvo Cars získala 13,5 % akcií společnosti Zenseact od společnosti ECARX, čímž se tato softwarová společnost stala plně vlastněnou dceřinou společností švédské automobilky. Zenseact však zůstane i nadále pod svou značkou a bude fungovat jako samostatná společnost, uvedla společnost Volvo Cars. Společnost Zenseact uzavřela v roce 2021 dohodu se společností Luminar Technologies, aby mohla nabízet kombinovaný hardwarově-softwarový systém dalším výrobcům automobilů.

Zenseact má více než dvacet let zkušeností v rámci systémů pro automotive. Jde zejména o systém OnePilot, což je software s umělou inteligencí pro autonomní řízení a pokročilé asistenční systémy řidiče. Kombinuje software ve vozidle a cloudové služby, aby nabídl důslednou ochranu na silnici. OnePilot umožňuje plynulou jízdu a zároveň předvídá nebezpečné dopravní situace a vyhýbá se jim, a to i za tmy a obecně špatné viditelnosti.

Software například pomáhá udržovat bezpečnou vzdálenost od vozu před vámi tím, že přizpůsobuje rychlost a zároveň vás udržuje ve středu jízdního pruhu. Automatické přizpůsobení rychlosti a polohy pro zvládnutí ostrých zatáček a dalších záludných situací dále zvyšuje celkovou inteligenci vozu a zážitek z jízdy.

Další funkcí je využití map s vysokým rozlišením v reálném čase, které vozu pomáhají vidět za viditelný horizont a lépe přizpůsobit jízdu tomu, co je za další zatáčkou. Pomocí map může vozidlo zůstat ve středu jízdního pruhu, i když je obtížné rozpoznat dopravní značení. Kromě toho OnePilot nabízí jízdu po dálnici od vjezdu do výjezdu s automatickou ,změnou jízdního pruhu.

Uvedení Volva EX90 s funkcí OnePilot bylo milníkem v oblasti automobilové bezpečnosti. Díky nepřetržitému sběru dat systému Volvo EX90 poskytne údaje z reálného světa, které mají pomoci rychleji pokročit k nulovému počtu kolizí. 

Tři režimy OnePilot

V režimu DRIVE pomáhá předcházet kolizím poskytováním informací, varování a automatických zásahů do brzdění a řízení. Bezpečnostní výkon v reálném provozu se zvyšuje využitím prostředků neřízeného/řízeného pilota. Tyto funkce zajišťují pětihvězdičkové výsledky v hodnocení NCAP.

V režimu CRUISE OnePilot řídí pohyb vozidla, ale je pod dohledem řidiče. V případě potřeby přebírá řízení. Nadměrná důvěra je řešena pomocí monitoru řidiče a detekce z ruky. Postupně se sníží míra zásahů řidiče.

Režim RIDE má zajistit odpočinek řidiče. OnePilot přebírá úplnou kontrolu nad vozem bez dozoru a dává řidiči svobodu věnovat se za volantem něčemu jinému. Tento režim je omezen na určité úseky silnic, ale jeho možnosti se budou neustále rozšiřovat. Režim Ride je v současné době ve fázi sběru dat, ale po jeho ověření a nasazení bude Volvo EX90 prvním vozem Volvo, který je hardwarově i softwarově připraven na budoucí autonomní jízdu.

Důležitou vlastností systému OnePilot je schopnost zvládnout jízdu ve tmě; nová bezpečnostní technologie založená na lidaru ve Volvu EX90 dokáže vytvořit 3D mračno bodů okolního prostředí – stejně dobře ve tmě i za světla – až na vzdálenost 250 metrů dopředu. Dokáže tak detekovat chodce a další objekty i za snížené viditelnosti. Bezpečnostní systém založený na technologii lidar vám tak může nabídnout možnost se situaci zcela vyhnout.

Přihlašte se k odběru a už Vám nic neunikne!

  • Každý týden přinášíme nejzásadnější zprávy z průmyslu, které by neměli uniknout váší pozornosti.

Nepřehlédněte

Více článků