V Čínském městě Čcheng-tu zahájilo činnost servisní středisko Airbus Lifecycle Services Centre (ALSC), které nabízí řešení pro řízení celého životního cyklu letadla. Toto středisko je první svého druhu, které na jednom místě pokrývá celou škálu činností od parkování a skladování letadel až po údržbu, modernizace, přestavby, demontáž a recyklační služby pro různé typy letadel, jakož i řízenou distribuci použitých dílů z demontáže.
Středisko služeb životního cyklu Airbusu v Čcheng-tu je certifikováno jak Agenturou Evropské unie pro bezpečnost letectví (EASA), tak Čínským úřadem pro civilní letectví (CAAC).
Středisko se rozkládá na ploše 717 000 metrů čtverečních a má skladovací kapacitu 125 letadel. Od nynějška do roku 2025 se bude postupně rozšiřovat provoz a přímo zaměstná až 150 zaměstnanců. Hlavní budovy získaly za svou výstavbu certifikaci LEED (Leadership in Energy and Environmental Design), což je první krok ke snížení dopadů provozu v areálu ALSC na životní prostředí.
„Jsem ráda, že v Čcheng-tu začíná fungovat centrum služeb životního cyklu Airbusu. Je odrazem našeho záměru být průkopníkem udržitelného leteckého průmyslu a ukazuje náš přístup k odpovědnosti za životní prostředí v celém životním cyklu letadla. Naše servisní středisko je skvělým příkladem čínsko-evropské spolupráce v oblasti rozvoje oběhového hospodářství pro letecký průmysl,“ řekla Cristina Aguilar, viceprezidentka pro služby zákazníkům společnosti Airbus.
75% letadel z centra opět vzlétne
Centrum služeb pro životní cyklus letadel Airbus spojuje pod jednou střechou společný podnik společností Airbus, Tarmac Aerosave a města Čcheng-tu spolu se společností Airbus Satair. Společnost Tarmac Aerosave do projektu přináší své více než 15 let ověřené zkušenosti v oblasti efektivního skladování, demontáže a recyklace letadel.
Společnost Airbus Satair, která se nachází ve stejném středisku, bude získávat stárnoucí letadla a obchodovat s použitými díly a distribuovat je, čímž bude dokončen celý rozsah služeb životního cyklu. Očekává se, že 75 % letadel uskladněných v centru bude po uskladnění a modernizaci společným podnikem opět létat. Zbývající letadla budou rozebrána unikátním procesem Tarmac Aerosave, při kterém se získá přibližně 90 procent hmotnosti letadla.