„Covid nás posílil, už nejsme jen přestupní stanicí“

„Covid nás posílil, už nejsme jen přestupní stanicí“

Nejčtenější

Společnost KLAUS Timber a. s. je nejen významným hráčem na poli dřevozpracujícího průmyslu, ale také důležitým zaměstnavatelem plzeňského regionu. Firma sídlící na Nepomucku zaměstnává v současné době více než 350 pracovníků a na péči o zaměstnance klade velký důraz. Co KLAUS Timber nabízí zájemcům o práci, jaké jsou její náborové nástroje nebo jak oblast lidských zdrojů ovlivnil covid? Na tyto otázky odpoví Jana Jiřincová, HR ředitelka.

Paní Jiřincová, povězte nám něco o formování personalistiky ve vaší firmě. Jak se vyvíjely vaše postupy v této oblasti? 

Na úplném začátku (společnost byla založena v roce 1998, pozn. red.), kdy jsme byli opravdu malou firmou, se o personalistice nedalo úplně mluvit. Této oblasti jsme se začali věnovat až kolem roku 2005, kdy nás v týmu bylo už přes 50. Impuls přišel od stávajících zaměstnanců, tížilo nás, že nemají žádného určeného člověka, který by se o ně staral a pomohl jim řešit každodenní problémy. 

Co se týče náborů nových kolegů, jako první jsme řešili vstupní dotazníky a průběh výběrových řízení, která jsme do té doby prakticky nedělali. Udělali jsme si jasno v tom, jaké lidi hledáme, a následně jsme začali využívat i osobnostní dotazníky. Se změnami na trhu práce se s přijímáním zaměstnanců začalo pojit i jejich hledání, naučili jsme se tedy tvořit inzerci, PR kampaně apod. 

Co může zájemcům práce v KLAUS Timber nabídnout? Čím zaujme? 

Našimi silnými stránkami jsou stabilita, kvalitní zázemí a prostředí. Nový moderní areál ve Dvorci je určitě hodně atraktivní. Říká Jana Jiřincová, HR/PR ředitelka firmy KLAUS Timber. Investujeme také do nejnovějších technologií, které ulehčí práci. Co se týče výrobních zaměstnanců, zde je jasné pozitivum – člověk je do velké míry režisérem vlastní výplaty, jelikož není hodnocen podle počtu hodin, které stráví v práci, nýbrž podle toho, kolik vyrobí kusů palet. Úkolovou mzdu ocení výkonní lidé a zároveň rychle odradí neproduktivní pracovníky, kteří by se jen vezli. Podobně to funguje i u řidičů, kteří jsou placeni za to, co odvezou. Kancelářské kolegy zase můžeme zaujmout neustálým růstem společnosti. Přitáhneme zájemce, kteří se chtějí posouvat a nemají rádi stereotyp. 

Které náborové nástroje využíváte? 

Začínali jsme s tištěnou inzercí a letáky. Dnes je už nástrojů mnohem více, a to především v online prostředí. Momentálně využíváme jak tištěná média nebo rádiové spoty, tak sociální sítě Facebook, Instagram a LinkedIn. Pro komunikaci se zaměstnanci pak funguje mobilní aplikace JOBka, kde lze najít všechny aktuální informace o firmě, přehled benefitů, důležité dokumenty, různé soutěže apod. Minulý rok jsme také spustili vlastní personální web Místo u nás. Tím nejlepším nástrojem ale dle mého zůstává interní PR a řetězec doporučení. Lidé, kteří přijdou na základě toho, že nás jako zaměstnavatele doporučí stávající pracovník, jsou ve většině případů zárukou kvality. Ví už předem, co je čeká, a tím pádem mají větší předpoklad pro to u nás zůstat. Taková kampaň je nejlevnější a zároveň nejefektivnější.

Můžeme v oblasti personalistiky a trhu práce mluvit o určitých trendech? 

Změny na trhu přicházejí ve vlnách. Je období, jako například rok 2019, kdy je trh hladový a lidí je málo. V takové době firmy neví, co by vymyslely, aby nalákaly nové pracovníky. Zavádí nástupní bonusy, příplatek za přítomnost, slibují nemožné. Pak je ale velký problém lidi udržet, když přijde krize, a to se jasně ukazuje nyní po pandemii koronaviru. Nás covid v konečném důsledku posílil. Zažili jsme pár horkých chvilek, zároveň jsme ale upevnili vazby v týmu, táhli jsme všichni za jeden provaz a především jsme svým pracovníkům dokázali, že v nás mají jistotu a mohou se spolehnout na to, že je za žádných okolností nehodíme přes palubu. 

Jak byste zhodnotila současnou situaci týkající se pracovní síly ve vaší firmě? 

Po poměrně dlouhém období, kdy jsme bojovali s nedostatkem pracovníků, mohu konečně říct, že za poslední rok se situace znatelně zlepšila. Pro nábor a následnou péči děláme maximum a naše snaha se vyplácí. Přichází čím dál více zájemců, což je vidět například na pravidelných prohlídkách dvoreckého areálu, jež každý týden pro uchazeče pořádáme. Můžeme si vybírat a pracovníci, kteří nastoupí, jsou stálejší. Už nejsme jen jakousi přestupní stanicí, kterou jsme byli dřív. Samozřejmě se ale neustále rozšiřujeme, a tak potřebujeme nové zaměstnance i nadále. I přes instalaci nejrůznějších technologií zůstávají lidé základním kamenem našeho fungování. 

Přihlašte se k odběru a už Vám nic neunikne!

  • Každý týden přinášíme nejzásadnější zprávy z průmyslu, které by neměli uniknout váší pozornosti.

Nepřehlédněte

Více článků