Správa železnic podepsala smlouvu se zhotovitelem rekonstrukce zbývající části nádražní budovy na pardubickém hlavním nádraží. Obnovu odbavovací haly spolu s východním a západním křídlem objektu provedou společnosti Chládek a Tintěra, Pardubice a Eurovia.
Práce na památkově chráněné stavbě budou zahrnovat renovaci stavebních konstrukcí, střechy, fasády i celého interiéru. Tomu se vrátí původní podoba, avšak s ohledem na současné požadavky. K předání staveniště dojde v dubnu, kdy začnou i první práce. Hotovo bude na konci roku 2026.
Budova pardubického nádraží začala sloužit veřejnosti v roce 1958, památkáři ji považují za nejkvalitnější funkcionalistické nádraží s hotelem v poválečném Československu. Správa železnic už dokončila první etapu rekonstrukce, která se týkala zejména výškové budovy, nyní přijdou na řadu zbývající části rozlehlého objektu.
Rekonstrukce haly i provozního křídla
Druhá etapa prací zahrnuje rekonstrukci nádražní haly, východního provozního křídla a západního křídla s bytovým domem. V odbavovací hale se po dokončení stavby zlepší služby pro cestující, a to především díky zvýšení počtu obchodních jednotek a úpravě veřejných toalet.
Východní křídlo bude sloužit pro zajištění provozu dráhy. Stavbaři provedou dispoziční úpravy v zázemí zaměstnanců a rozšíří kancelářské prostory. Bezbariérový přístup zajistí výtah. Komerční prostory s ordinacemi a lékárnou se budou nacházet v přízemí a v 1. patře. Počítá se i s kompletní rekonstrukcí bytové části.
Během prvního roku prací dojde k rekonstrukci východního křídla a poloviny haly, v dalším roce se bude pracovat na západním křídle a druhé části haly. Jako poslední přijde na řadu bytový dům. V průběhu stavby budou cestujícím k dispozici náhradní prostory s potřebným zázemím.
Předpokládaná hodnota zakázky byla 855 milionů korun. Vítězní uchazeči předložili nižší nabídku, a to ve výši 833 011 450 korun.