Friedrichshafen (Německo). Společnost ZF, globální lídr v oblasti automobilové techniky, se umístila jako přední světový dodavatel podvozkových komponentů tím, že si zajistila významné obchodní vítězství u globálního výrobce. Dohoda zdůrazňuje význam nedávno vytvořené divize Chassis Solutions společnosti, která vytváří hodnotu pro své zákazníky a umožňuje softwarově definované vozidlo s řešeními by-wire. Společnost ZF, která je nyní hlavním zdrojem pro všechny komponenty podvozku ve všech regionech světa, dosáhla dohody, která zahrnuje plánovanou hromadnou výrobu technologie brake-by-wire spolu se špičkovým řízením v jedné třídě vozidel.
- ZF posiluje svou pozici předního světového dodavatele podvozkových komponentů, modulů a systémů z jednoho zdroje
- Deal with global OEM vybaví téměř 5 milionů vozidel elektromechanickým brzděním po dobu trvání smlouvy
- Jako průmyslový průkopník v technologii podvozku je ZF průkopníkem v systémech by-wire brzd, které již nevyžadují mechanická spojení, a také v nejmodernějších systémech řízení.
Díky elektromechanické brzdě a technologii by-wire na zadních brzdách bude projekt zahrnovat také integrované ovládání brzd ZF a tradiční přední třmeny, čímž vznikne „hybridní“ brzdový systém by-wire a hydrauliky, který nabízí výrobci zvýšenou flexibilitu. . Smlouva také poskytne významnou technologii řízení s elektrickým recirkulačním kuličkovým řízením ZF. Tato špičková brzdová technologie kombinovaná s tradičními brzdovými systémy a inovativními nástroji řízení dále upevňuje pozici ZF jako lídra v poskytování kompletních řešení podvozků svým zákazníkům a zároveň poskytuje významnou zákaznickou výhru.
„Všichni jsme hrdí na to, že vedoucí postavení ZF v oblasti technologií v segmentu podvozků poskytuje našim zákazníkům hmatatelnou hodnotu. Naším cílem při zkombinování našeho řízení, brzdění, tlumičů a aktuátorů a také příslušného softwarového podnikání do jediné divize bylo vytvořit celosvětově nejkomplexnější nabídku produktů a systémů Chassis Solutions,“ řekl Peter Holdmann, člen představenstva ZF a vedoucí oddělení. Divize řešení podvozků. „Toto spojené centrum odborných znalostí nám umožňuje nabízet komplexní řešení, která integrují pokročilé inženýrství, inovativní design a špičkovou technologii s cílem poskytnout bezkonkurenční výkon a bezpečnost.“
Cesta k softwarově definovanému vozidlu
S elektromechanickou brzdou (EMB) jako klíčovou součástí technologie brake-by-wire pokládá ZF základ pro softwarově definované vozidlo, které povede k novým funkcím a prvkům, z nichž mnohé kladou důraz na bezpečnost stejně jako na jízdní komfort. Jednou z takových funkcí, která je zkoumána s technologií by-wire, je schopnost vozidla autonomně brzdit a řídit v případě nehody.
„Toto významné obchodní vítězství ukazuje, že naše strategie je správná a úspěšná,“ řekl Holdmann. „S komplexním produktovým portfoliem sestávajícím z hardwaru a softwaru s řešením pro řízení pohybu vozidel ve vertikální, příčné a podélné dynamice dodáváme zákazníkům systémové know-how z jednoho zdroje. Tímto způsobem aktivně utváříme transformaci na softwarově definované vozidlo.“
Hybridní brzdění v kombinaci s propracovaným řízením
EMB společnosti ZF je středem „suchého“ brzdového systému, kde již není potřeba brzdová kapalina. Brzdový tlak tedy nevytváří tlak kapalin v hydraulickém systému, ale elektromotory. Brzdové signály z pedálu do elektromotoru jsou rovněž přenášeny čistě elektricky, proto se používá termín „suchá brzda-by-wire“.
EMB bezproblémově spolupracuje s Integrated Brake Control (IBC), nepodtlakovým, plně integrovaným elektrohydraulickým systémem, který poskytuje prvotřídní brzdný výkon pro automatické nouzové brzdění, plnou rekuperaci energie a redundantní záložní možnosti až po plně automatizovanou jízdu pro osobní vozy a světla. segmenty nákladních vozidel.
„Hybridní“ systém je vytvořen s elektrickým systémem na zadní nápravě a hydraulikou vpředu s třmenem typu Colette od ZF, nejrozšířenějším plovoucím třmenem na světě. Je k dispozici pro osobní automobily a lehká užitková vozidla v jednopístových a dvoupístových provedeních, díky čemuž je efektivní z hlediska nákladů a emisí CO 2 , stejně jako vysoce výkonné řešení pro všechna hnací ústrojí včetně elektrických a hybridních vozidel.
Elektrický kulový převodník řízení RCB EPS (Elektrický posilovač řízení s recirkulací koulí) je 48V elektricky poháněný převod, který je navržen tak, aby nahradil současné hydraulické aplikace. Umožňuje funkce ADAS a také lepší pocit z řízení a výkon. RCB EPS podporuje funkce ADAS až do úrovně 2/2+ a lze jej přizpůsobit vyšším úrovním AD. Jedná se o integrovanou jednotku, která snižuje náklady na montáž vozidla a zároveň snižuje emise CO 2 .
ZF: Vedoucí společnost v oblasti řešení podvozků
S více než 50 lety zkušeností ve vývoji a výrobě brzdových systémů a s více než třemi miliardami vyrobených brzdových komponentů je ZF jedním z největších a nejrenomovanějších dodavatelů na světě.
A po sloučení divizí „Active Safety Technology“ a „Passenger Car Chassis Technology“ v lednu 2024 byla vytvořena skutečná síla tohoto odvětví, která nabízí nejkomplexnější portfolio čistě elektronicky řízených systémů řízení, brzdění a tlumení. pro softwarově definovaná vozidla, přebírající vedoucí roli ve vývoji a industrializaci moderních podvozkových systémů.
„Jako špičkový dodavatel pro globální automobilový průmysl naše produkty pro řízení a brzdění poskytují komfort a bezpečnost jízdy milionům a milionům vozidel po celém světě každý den,“ dodal Holdmann, „ZF má se svou řadou pohonů jedinečné postavení na trhu. a funkce pro kombinaci všech tří dimenzí dynamiky vozidla.“
O ZF
ZF je globální technologická společnost dodávající pokročilé produkty a systémy mobility pro osobní automobily, užitková vozidla a průmyslové technologie. Jeho komplexní produktová řada je primárně zaměřena na výrobce vozidel, poskytovatele mobility a začínající společnosti v oblasti dopravy a mobility. ZF elektrizuje širokou škálu typů vozidel. Společnost svými produkty přispívá ke snižování emisí, ochraně klimatu a také ke zvýšení bezpečné mobility. Vedle automobilového sektoru – osobních a užitkových vozidel – slouží ZF také segmentům trhu, jako jsou stavební a zemědělské stroje, větrná energie, lodní pohon, kolejové pohony a testovací systémy.
S přibližně 168 700 zaměstnanci po celém světě vykázala ZF ve fiskálním roce 2023 tržby ve výši 46,6 miliardy EUR. Společnost provozuje 162 výrobních míst v 31 zemích.
Zdroj: ZF