0Kč

Žádné produkty v košíku.

0Kč

Žádné produkty v košíku.

Tramvaje se vrátily na trať ze Strossmayerova náměstí přes Výstaviště k Nádraží Holešovice.

Pražská strojírna pokračuje v dodávkách pro rekonstrukci tramvajové smyčky Výstaviště.

Rekonstrukce tramvajového trojúhelníku Výstaviště a tramvajové trati v ulici Dukelských hrdinů je dokončena a práce se přesouvají do smyčky ve Stromovce, kde bude zrekonstruován vjezd, výjezd a i část vlastního kolejiště smyčky.

Společnost Pražská strojírna a.s. dodala v létě letošního roku nové rozsáhlé osmnáctisrdcovkové křížení pro centrální křižovatku na Strossmayerově náměstí, které bylo zprovozněno v září letošního roku. Na tuto rekonstrukci navázala rekonstrukce tramvajové trati v ulici Dukelských hrdinů a křižovatky Výstaviště. Návrat běžného tramvajového provozu v úseku od Strossmayerovo náměstí k Nádraží Holešovice proběhl od nočního výjezdu z pátku 25. na sobotu 26. října, ještě stále však probíhají práce na vozovkách a chodnících.


„Výměna a instalace části křížení na Strossmayerově náměstí proběhla v období prázdnin a byla dokončena začátkem září. Na tuto rekonstrukci navázala obnova tramvajové trati v ulici Dukelských hrdinů a práce se nyní přesouvají do smyčky Výstaviště. Pro rekonstrukci křižovatky Výstaviště jsme dodali celý nový kolejový trojúhelník (kde jsou nově dvě výměny odbočného rádiusu 100 m a čtyři rádiusu 50 m). Rozjezdové výhybky jsou vybavené automatizovaným výhybkovým systémem pro stavění výhybek do požadované polohy,“ říká Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny a. s.


Poslední letošní etapou je rekonstrukce vjezdu do a výjezdu ze smyčky ve Stromovce, kam strojírna dodává tři nové výhybky odbočného rádiusu 50 m a několik kolejových oblouků do vlastního obratiště smyčky. Do vlastní smyčky se tramvajový provoz vrátí dle současných plánů o měsíc později, tedy 25. listopadu.


Na tuto etapu rekonstrukce ještě naváže v příštím roce rekonstrukce kolejiště v ulici U Výstaviště, kde budou probíhat přeložky inženýrských sítí a nové kolejiště se napojí na vloni zrekonstruovaný úsek v Partyzánské ulici. Tím bude dokončena dlouho očekávaná rekonstrukce této tramvajové trati.

Všechny komponenty kolejového svršku vyrábí Pražská strojírna ve svém areálu ve Vinoři. Rekonstrukce křižovatky provádí Dopravní podnik hl. m. Prahy v koordinaci se Správou železnic a s TSK. Důvodem rekonstrukce byl havarijní stav tramvajové trati z roku 1979, na které v r. 2014 proběhla oprava. Jedná se o jednu z posledních rekonstrukcí tratě naplánovaných na letošní rok v Praze.

O společnosti Pražská strojírna

Pražská strojírna a.s. je podnik s dlouholetou tradicí strojírenské výroby již od počátku 19. století. Původně byla založena jako továrna na parní a pracovní stroje v Libni1. V roce 1912 byla převzata Správní radou elektrických podniků a stala se nedílnou součástí pražské hromadné dopravy.

Hlavním předmětem činnosti Pražské strojírny je vývoj a výroba kolejových konstrukcí a výhybkových systémů pro tramvajovou dopravu. Společnost také poskytuje kompletní servis výhybkových systémů, včetně tramvajových výměn s pružnými výměnnými jazyky, vytápění výhybek, odvodnění tratí a dalších strojírenských výrobků2.

Pražská strojírna má také významnou exportní činnost, její výrobky se nacházejí v mnoha zemích, včetně Polska, Německa, Bulharska, Austrálie, Ruska, Itálie, Rakouska, Švédska, Slovenska, Maďarska, Estonska a Dánska.

Zdroj: Pražská strojírna

Přihlašte se k odběru a už Vám nic neunikne!

  • Každý týden přinášíme nejzásadnější zprávy z průmyslu, které by neměli uniknout váší pozornosti.

Nepřehlédněte

Více článků