0Kč

Žádné produkty v košíku.

0Kč

Žádné produkty v košíku.

V letectví chybí mechanici, United Airlines chce kvůli tomu nabrat 7000 nových lidí

Společnost United Airlines se rozhodla přijmout opatření k řešení očekávaného nedostatku leteckých mechaniků a oznámila, že v příštích několika letech plánuje přijmout více než 7 000 techniků letecké údržby. Nedostatek těchto zaměstnanců je citelný v celém leteckém segmentu.

Kate Gebo, výkonná viceprezidentka společnosti United pro lidské zdroje a pracovněprávní vztahy, zdůraznila náročnost náboru pro tuto klíčovou funkci na vysoce konkurenčním trhu práce. Přestože není vyžadováno vysokoškolské vzdělání, bylo pro leteckou společnost nalezení kvalifikovaných mechaniků značnou překážkou.

Aby rozšířila okruh potenciálních kandidátů, zavedla společnost United 36 měsíční interní program údržby nazvaný Calibrate, který byl zpočátku k dispozici stávajícím zaměstnancům a brzy bude otevřen i pro veřejnost. Cílem této náborové kampaně je nejen vyřešit současný nedostatek, ale také zabránit budoucímu nedostatku vzhledem k tomu, že značná část techniků společnosti United se blíží důchodovému věku.

Chybět budou desítky tisíc mechaniků


Prognózy týkající se celého segmentu letectví naznačují rostoucí potřebu techniků, přičemž společnost Boeing odhaduje, že do roku 2041 bude potřeba 610 000 techniků, což je číslo, které se nezdá být možné naplnit. Tomu dává za pravdu i nedávná zpráva poradenské společnosti Oliver Wyman, která předpovídá v roce 2023 nedostatek 12 000 až 18 000 techniků, přičemž tento nedostatek přisuzuje odchodu tzv. generace boomerů do důchodu. Do roku 2027 by mohl nedostatek dosáhnout 47 000 techniků, což by výrazně ovlivnilo provoz a ziskovost leteckých společností.

Jonas Murby, ředitel společnosti AeroDynamic Advisory, poznamenává, že průmysl již pociťuje dopady nedostatku, i když byl během pandemie dočasně maskován.

Řešením je automatizace

Řešením neutěšené situace by mohla být automatizace. Automatizací některých úkolů lze zvýšit produktivitu, jak je vidět na příkladu společnosti Gameco, která se zabývá údržbou letadel v čínském Kantonu. Automatizace jejich linky na odstraňování nátěrů byla původně vyvolána nedostatkem mechaniků, což poukazuje na výhody technologického pokroku. Jiná cesta, zdá se, pro letecký průmysl z dlouhodobého hlediska není. Nabírání desetitisíců nových techniků se totiž nejeví jako reálné.

Přihlašte se k odběru a už Vám nic neunikne!

  • Každý týden přinášíme nejzásadnější zprávy z průmyslu, které by neměli uniknout váší pozornosti.

Nepřehlédněte

Více článků