0Kč

Žádné produkty v košíku.

0Kč

Žádné produkty v košíku.

Budimex postaví vysokorychlostní trať v Lotyšsku

Polská stavební skupina Budimex je členem vítězného konsorcia, které uspělo v soutěži na výstavbu úseku vysokorychlostní železniční tratě v Lotyšsku. Investice, jež bude po svém dokončení součástí ambiciózního projektu Rail Baltica, dosahuje hodnoty 3,7 miliardy eur. Práce potrvají přes osm let.

Vítězem jedné z největších železničních zakázek v historii Lotyšska se stalo sdružení společností ERB Rail, jehož součástí je i největší polská stavební skupina Budimex. Kromě ní jsou členy konsorcia rovněžEiffage Génie Civil SAS (Francie) a Rizzani de Eccher S.p.A (Itálie). „Na této zakázce jsme společně s našimi partnery pracovali déle než dva roky. Je nám ctí, že můžeme být součástí jednoho z aktuálně nejvýznamnějších železničních projektů v Evropské unii,“ popisuje Artur Popko, prezident představenstva společnosti Budimex SA.

Kontrakt, jehož hodnota činí přibližně 3,7 miliardy eur – v přepočtu přes 90 miliard korun, zahrnuje výstavbu 230 kilometrů vysokorychlostních tratí, 117 inženýrských staveb a 11 přechodů pro zvířata. Celkem 85 procent nákladů na zhotovení projektu bude financováno z evropského fondu Connecting Europe Facility. Stavět by se mělo déle než osm let.

Součást projektu Rail Baltica

Investice je součástí mezinárodního projektu Rail Baltica, který by měl vysokorychlostní železniční sítí propojit Litvu, Lotyšsko a Estonsko. Spadá rovněž do plánované Transevropské dopravní sítě (TEN-T).Celková délka železničních koridorů by měla po svém dokončení v Pobaltí dosáhnout 870 kilometrů. První úseky by se mohly otevřít v roce 2028. Projektovaná rychlost úseků spojujících Tallinn, Pärnu, Rigu, Panevėžys, Kaunas, Vilnius a Varšavu je 249 km/h pro osobní vlaky a 120 km/h pro nákladní vlaky.

Zkušenosti s budováním vysokorychlostních železničních tratí by Budimex v budoucnu rád zúročil i v České republice. První tuzemské koridory se však nezačnou stavět dříve, než v roce 2027. Aktuálně je v nejpokročilejší fázi trať mezi Brnem a Břeclaví, kde právě probíhá proces posuzování vlivu stavby na životní prostředí.

Přihlašte se k odběru a už Vám nic neunikne!

  • Každý týden přinášíme nejzásadnější zprávy z průmyslu, které by neměli uniknout váší pozornosti.

Nepřehlédněte

Více článků