Česká firma Profika oslavila třicet let na trhu, v budoucnu se mimo prodeje strojů ještě více zaměří na automatizaci a digitalizaci 

Česká firma Profika oslavila třicet let na trhu, v budoucnu se mimo prodeje strojů ještě více zaměří na automatizaci a digitalizaci 

Nejčtenější

Tuzemská firma Profika se během tří desetiletí vypracovala na experta v oboru CNC strojů a je výhradním dodavatelem jihokorejských značek Hyundai Wia a Hanwha pro český i slovenský trh. Firma navíc nabízí i vlastní řešení pro robotizaci a automatizaci, která chce dál rozvíjet.

Petr Kaufman a Petr Strunz založili Profiku krátce po revoluci, během podzimu 1992. Byla koncipovaná jako rodinná a taková zůstala i po třiceti letech. Jasné je i zaměření na obráběcí stroje. „Chtěli jsme využít naše zkušenosti i zálibu v oblasti obránění a práci s kovy, protože jsme oba velmi obdivovali preciznost technologií a ke strojařině měli blízko. A cítili jsme, že když se otevřel prostor k podnikání, rozhodně ho chceme využít, byť jsme se všechno museli učit,“ uvádí Petr Strunz. V začátcích se oba zakladatelé dělili o jeden počítač i tiskárnu, se zákazníky telefonovali z budky. 

Firma brzy uzavřela partnerství s klíčovými jihokorejskými společnostmi Hyundai Wia a Hanwha, jejichž obráběcí stroje dodává na český a slovenský trh jako výhradní dealer. Stroje dováží přímo z Jižní Koreje, přičemž využívá velké sklady v Evropě. I díky tomu a vlastnímu showroomu v Benátkách nad Jizerou disponuje Profika mnoha stroji i náhradními díly skladem i v době, kdy je jich na trhu obecný nedostatek.

„Jen s prodejem strojů bychom si pochopitelně nevystačili. Proto se snažíme klientům nabízet komplexní řešení na klíč – od poradenství, zda je CNC stroj pro jejich provoz vůbec vhodný, přes pomoc s výběrem konkrétní technologie, nabízíme také školení zaměstnanců a samozřejmě i servis. Zásadní pro nás je, abychom zákazníkům maximálně ulehčili, takže třeba tvoříme vlastní manuály v češtině. A samozřejmě dbáme na kvalitu – první stroj, který jsme před desítkami let dodali, koneckonců stále ještě slouží,“ shrnuje Petr Kaufman, podle kterého má firma více než 300 zákazníků. 

Další budoucnost je spojena s automatizací a robotizací

Jednatelé Profiky mají svého pokračovatele, do firmy na konci roku 2017 přišel zakladatelův syn Jakub Kaufman, který zodpovídá za rozvoj sekce robotizace a automatizace. Právě v tomto oboru vidí společnost prostor pro další vývoj a větší záběr. „Firmy působící ve strojírenském či automotive průmyslu jsou pod velkým tlakem na rychlost dodání, ale i na množství a dokonalou kvalitu výrobků, přičemž pracovníků je na trhu nedostatek. Očekáváme proto ještě větší poptávku po automatizaci a robotizaci, které dovedou nahradit monotónní lidskou práci, na kterou je těžké najmout a motivovat zaměstnance. I díky tomu firmy dovedou splnit cíle, a navíc i lépe zaplatit specialisty,“ myslí si Jakub Kaufman, který v Profice stojí mimo jiné za vývojem vlastních robotických buněk.

Krize se firma neobává

V souvislosti s těžkou situací, kterou nastartovala epidemie koronaviru a ještě rozdmýchala ruská agrese vůči Ukrajině, čelí český průmysl velké výzvě. Profika se budoucnosti neobává. „Vždy jsme měli velmi rozumnou a zodpovědnou finanční politiku. Máme dobré know-how, po kterém bude poptávka pořád a prioritou pro nás vždy bylo udržet si naše zkušené a drahocenné zaměstnance. Věříme, že s touto kombinací překonáme krizi, stejně jako se nám vždy podařilo proplout těmi předchozími. A že jich za posledních 30 let v Evropě pár bylo,“ uzavírá Strunz.

Přihlašte se k odběru a už Vám nic neunikne!

  • Každý týden přinášíme nejzásadnější zprávy z průmyslu, které by neměli uniknout váší pozornosti.

Nepřehlédněte

Více článků