Subdodavatelé: dosažení změny pohonu za pomoci použitých průmyslových robotů

Nejčtenější

Přechod na elektromobilitu je pro dodavatele pro automobilový průmysl velkou výzvou. Aktuálně jim chybí jistota ohledně investic, které ale musejí udělat. Aby se v období přechodu od konvenčního pohonu k alternativnímu udržely investice na nízké úrovni, lze automatizační systémy pořídit z druhé ruky.

Ke klimaticky neutrálním vozidlům je ještě dlouhá cesta

Bude trvat ještě dlouho, než bude výroba v automobilovém průmyslu převedena na bezemisní pohony. Zatím ani není jasné, která technologie v tomto závodě zvítězí. Aktuálně vedou čistě bateriová elektrická vozidla, těsně následovaná pohony na palivové články a hybridními vozy poháněnými e-palivy.

A i když je zvolen jeden typ pohonu, existuje široká škála možných koncepcí. Například existují různé typy elektromotorů (motory na stejnosměrný nebo střídavý proud, synchronní nebo asynchronní, s vnějším nebo trvalým buzením atd.). Elektromotor může být instalován v blízkosti nápravy, tj. integrován do geometrie nápravy, nebo v blízkosti kola. Na tom také závisí počet hnacích elektromotorů. Má motor každé kolo nebo jen každá náprava, nebo se jedná o kombinaci těchto možností? Existuje tedy mnoho konstrukčních možností.

Tváří v tvář velké nejistotě

Ohledně výrobních investic chybí dodavatelům jistota. Jisté je: pro novou generaci pohonů budou potřeba úplně nové díly a větší flexibilita ve výrobě než kdy předtím. Investice, které mají být provedeny, proto musí splňovat všechny požadavky.

Řešení spočívá v implementaci automatizovaných, a tím i flexibilních výrobních linek. Tak bude možné rychle reagovat na měnící se požadavky výrobců automobilů. Kromě toho je výroba rentabilní i při malém počtu kusů. Mnoho dodavatelských dílů v podstatě tvoří opracované plechy. Robotická manipulace je efektivní automatizační metoda pro nakládání obrobků na lisy a jiné kovoobráběcí stroje.

Minimalizace investičního rizika

Přestože má Čína v celosvětové výrobě elektromobilů jasný náskok, evropský trh stále vede. Je to proto, že zdejší automobilky mají ve své produkci vyšší podíl elektrifikovaných vozidel než jejich konkurenti z Dálného východu. Asijští a američtí výrobci aut musejí do své výroby investovat ještě více, aby je dohnali. Kromě toho prognóza předpovídá dobré časy: již za necelých deset let budou mít výrobci automobilů větší zisky z elektromobilů než z vozů se spalovacími motory. V roce 2030 stoupne podíl elektromobilů na 40 %.

Aby se v období přechodu od konvenčního pohonu k alternativnímu udržely investice na nízké úrovni, lze automatizační systémy pro flexibilní výrobu pořídit z druhé ruky. Na aukční platformě Surplex.com pro použité stroje a provozní zařízení jsou až do 17. 1. 2023 v nabídce průmyslové roboty (FANUC a KUKA) německého výrobce automobilů. Roboty mají flexibilní využití: jsou vhodné pro manipulační úkoly nebo bodové svařování, takže jsou vhodné pro kovozpracující průmysl, například pro subdodavatele.

Přihlašte se k odběru a už Vám nic neunikne!

  • Každý týden přinášíme nejzásadnější zprávy z průmyslu, které by neměli uniknout váší pozornosti.

Nepřehlédněte

Více článků