Veterán od Toyoty na baterky

Nejčtenější

Toyota se v rámci snahy o nulové emise zaměřuje na modernizaci starých vozů. Představila bezemisní verze své sportovní řady z 80. let, která se stále těší velkému zájmu fanoušků po celém světě, a snaží se tak ukázat, že automobily mohou být ekologické a zároveň přitažlivé pro milovníky staré školy.

Na průmyslové akci pro individuálně upravené vozy v Chiba japonská automobilka představila dva vozy generace AE86, jeden upravený jako vozidlo na baterie a druhý jako model s vodíkovým motorem. Prezident Toyoty Akio Toyoda uvedl, že přestavbu stávajících vozů je třeba prozkoumat jako možnost dosažení cíle nulových emisí uhlíku. V Japonsku je na silnicích pouze každé dvacáté auto nové a starší auta jsou většinou poháněna alespoň částečně benzinem. „Je důležité ponechat možnost volby pro automobily, které již někdo miluje nebo vlastní,“ řekl na akci Toyoda, který je sám milovníkem automobilů a závodním jezdcem.

Toyota, která je relativním nováčkem na trhu s elektromobily, plánuje investovat 70 miliard dolarů do elektrifikace svých vozidel a výroby většího množství baterií a do roku 2030 chce prodat nejméně 3,5 milionu bateriových elektrických modelů. Aby se urychlil celosvětový přechod k udržitelným vozidlům, navrhuje Toyota jednoduše nahradit vnitřní uspořádání vozidel, která již jezdí po silnicích, čistšími technologiemi, jako jsou palivové články a elektromotory.

Elektromobily na baterie tvoří asi 20 % automobilového trhu, a to navzdory snaze relativních nováčků, jako je Tesla. Evropa má v přechodu na elektrický pohon stále náskok před USA a Japonskem. Toyoda novinářům řekl, že bude trvat dlouho, než se všechny vozy stanou bezemisními, protože čistě elektrické vozy tvoří jen zlomek prodávaných vozidel. Jako lepší možnost uvedl změnu starých vozů na ekologické, neboli „konverzi”.

Podle Matthiase Schmidta, hlavního automobilového analytika společnosti Schmidt Automotive Research, může nedostatek některých komponentů, jako je lithium, zvýšit ceny elektromobilů a zákazníci mohou zůstat u hybridů.

„Kdyby se psal rok 2025 a položili byste stejnou otázku, řekl bych, že japonským výrobcům ujel vlak. Ale když vidíme, že je rok 2023 a že například Toyota začíná zavádět BEV (bateriová elektrovozidla), je pravděpodobné, že jejich načasování je přesně podle plánu,“ řekl.

Přihlašte se k odběru a už Vám nic neunikne!

  • Každý týden přinášíme nejzásadnější zprávy z průmyslu, které by neměli uniknout váší pozornosti.

Nepřehlédněte

Více článků