V nedávném prohlášení generální ředitel společnosti Ford Motor Jim Farley zdůraznil, že hlavní konkurencí společnosti na trhu elektromobilů není Tesla ani General Motors, ale čínské automobilky.
Jim Farley během konference Morgan Stanley Sustainable Finance Summit zdůraznil, že hlavními konkurenty společnosti Ford v oblasti elektromobilů jsou nyní čínské automobilky, například BYD Cars. Pochválil BYD jako působivou společnost, která úspěšně vyvíjí a prodává elektromobily v Číně a nově nyní i v Evropě.
Farley uvedl čínskou automobilku BYD jako příklad vertikálně integrované a agresivní čínské společnosti, která se od počátku věnuje elektromobilům.
Růst a úspěch společnosti BYD spolu s dalšími čínskými automobilkami ocenili odborníci z oboru i investoři. Philip Ripman, portfolio manažer společnosti Storebrand Asset Management, vyzdvihl úspěchy společnosti BYD v oblasti technologie sodíkových baterií, které by mohly potenciálně nahradit lithiové baterie. Tento vývoj může vést k cenově dostupnějším elektromobilům a zvýšení ziskových marží společnosti BYD.
BYD je v bateriích o krok napřed
Farley rovněž zdůraznil, že společnost BYD má oproti současnému průmyslovému standardu lithium-iontových baterií výhody. Aby Ford udržel krok s konkurencí, oznámil nedávno spolupráci s čínskou společností Contemporary Amperex Technology Co., neboli CATL, na založení nového závodu na výrobu baterií v Michiganu. Tento závod bude vyrábět lithium-železo-fosfátové baterie (LFP), které jsou levnější ve srovnání s nikl-kobalt-manganovými bateriemi s lithiem, které Ford v současnosti používá.
Farley vyjádřil obavy z politických faktorů, které brání zavádění nákladově efektivních technologií pro elektromobily ve Spojených státech. Varoval, že tyto překážky by mohly vést ke zvýšení cen pro spotřebitele. Navzdory možným problémům Farley uznal, že čínské automobilky jsou nyní velmi důležitými hráči na trhu s elektromobily.